Sissy-Boy is dan (voorals) nog maar net gered, maar veel bedrijven redden het niet doordat ze niet mee veranderen, doordat ze niet anticiperen op de nieuwe toetreders en te weinig doen met de nieuwe mogelijkheden die de technologie hen biedt.

Wil je als bedrijf een belangrijke speler blijven, moet je dus veranderen. Maar dat is nou eenmaal niet altijd even gemakkelijk. Want stel, je bent een accountantskantoor en je wilt een nieuwe koers varen? Dan is het belangrijk dat je nieuwe doelen en uitgangspunten gaat bepalen en deze vervolgens overbrengt aan je medewerkers.

Maar hoe breng je deze boodschap het beste over? Hoe ga je bijvoorbeeld medewerkers, die veel administratief werk uitvoeren, overtuigen van het digitaliseren en robotiseren van processen zonder dat deze medewerkers dit als bedreiging zien? Het zal je niet verbazen dat bij accountantskantoren veel mensen werken die gestructureerd, formeel, objectief, analytisch, perfectionistisch en weloverwogen zijn en werken. Voor de communicatie is het dan belangrijk om hier rekening mee te houden.

Aan de hand van het DISC model, breng je de persoonlijke eigenschappen inzichtelijk en wordt duidelijk waar iemand gevoelig voor is in de communicatie. Zo ontdek je hoe je de boodschap het beste kunt overbrengen en waar je rekening mee moet houden qua toon en inhoud van de boodschap. Meer weten over onze workshops?

Geef een reactie